سفارش تبلیغ
صبا ویژن

جوانان یا والدین ؟؟؟کدام مقصرند؟؟؟

می توان با قاطعیت گفت جوانی که دین گریز است و یا منحرف است از دید اجتماعی تنها او مقصر نیست،سوال این است که آیا پدر و مادر او توانسته اند بخوبی نقش خود را در تربیت دینی فرزندشان ایفا کنند و به وظیفه خود بخوبی عمل کنند؟؟

کودک و نوجوان امروزی از سنین خیلی پایین با انواع تهاجم فرهنگی روبرو می شود، بدون اینکه از طرف مهمترین حامیش یعنی خانواده واکسینه شده باشد،نقش پدرو مادر ها در تربیت فرزند در جامعه امروزی طوری است که حتی گاهی ناخواسته، او را از دین و رفتارهای مثبت گریزان می کنند.

پدرو مادرها بجای پرداختن به تربیت دینی فرزندان، بیشتر ندانسته، انواع کانالها ی ماهواره ای و غیره را مربی فرزندان خود قرار می دهند آنهم از زمانی که هنوز قدرت تکلم ندارند.اسباب بازی بچه ها شده است باربی، بعبارت دیگر همان نماد بی بند و باری،سرگرمی آنها هم شده است کارتنهای ناسالم ماهواره ای      و بازی های رایانه ای.در مواردی بسیاری بچه ها دروغ، فریب و رفتارهای نادرست را از والدینشان یاد می گیرند، و بعضی مواقع از طرف آنها مجبور به این کارها می شوند مثلا وقتی کسی خواستار دیدار با پدر خانواده است،پدر به فرزند می گوید بگو خونه نیستم.

کودک از هنگامی که قدرت تکلم نداشته سگ، قیافه کذائی، خشونت،انحراف، تیپ ناجور و صدها چیز دیگر  توسط کانهالهای ماهواره ای برایش تبلیغ می شود، آیا این وسایل تبلیغات منحرف کننده را چه کسی در مقابل او قرار داده است؟؟؟

مطمئن باشید شبهه هایی که در بعضی برنامه های بیگانه مطرح می شود اگر برای مسلمانان صدر اسلام مطرح می شد آنها را دچار تزلزل می کرد، و این تزلزل از بین نمی رفت مگر با مراجعه به شخص پیامبر(ص). ولی نوجوان ما توسط ماهواره ای که پدرش خریده انواع شبهه ها و انحرافات فکری به او تزریق می شود.

آیا نوجوان و جوان دوست دارد در معرض همه این انحرافات فکری و غیره باشد؟؟؟آیا او دوست دارد بهترین ایام عمر خود را یعنی جوانی را، با گناه سپری کند؟؟؟در حالی که انحرافات از یک سالگی او را تحت تاثیر قرار داده اند، ده ها سال غیر مستقیم، این انحرافات برایش دیکته شده اند،مسلما والدینی که در این مورد قصور می کنند باید در قیامت پاسخگو باشند.

آیا با این همه پدر رو مادر ها انتظار دارند فرزندانشان در بیست سالگی محمد امین بشوند؟؟؟چند درصد والدین با روشهای صحیح تربیت دینی و رفتاری فرزند آشنا هستند؟ آیا چقدر دنبال کردن این اصول و یادگیری آنها برایشان مهم است؟ می توان گفت اکثر والدین امروزی از راه و روش صحیح تربیت فرزند بی اطلاع هستند و بیشتر به مسائلی از قبیل چگونگی تولد گرفتن فرزند و غیره می اندیشند تا اصول صحیح تربیت فرزند.

روزی رسول خدا (ص) در حین عبور از کوچه ای بعضی از کودکان را در حال بازی دید و فرمود : وای بر فرزندان آخرالزمان از پدرانشان عرض شد یا رسول الله (ص) از پدران مشرک آنها، فرمود : نه بلکه از پدران مسلمان ایشان که هیچ چیز از فرائض و احکام مذهبی را به آنان نمی آموزند و اگر خود فرزندان به دنبال فراگیری پاره ای از مسائل دینی بروند آنها را از اداء این وظیفه مقدس باز می دارند و تنها به این قانع هستند که فرزندانشان به دنبال کسب و تجارت روند و متاع ناچیزی از دنیا بدست آورند بدانید من از این قبیل پدران بیزار هستم و آنها نیز از بستگی به من بری اند.  مستدرک الوسائل جلد 2 صفحه 625

این نوشته سعی ندارد تا همه گناهان جوانان را بر گردن والدین بیندازد بلکه می خواهد بگوید، فرزندان نیاز به تربیت دارند، نیاز به رسیدگی والدین به اعتقادات و رفتار دارند، نیاز به برنامه ریزی طولانی مدت و عمیق تربیتی  دارند،نهال و درخت خوب توسط باغبانی بدست می آید که در پرورش و رشد آن به اندازه کافی تلاش کرده باشد،درخت را سرزنش نمی کنند که چرا شاخه اش شکسته یا میوه نداده، یا آفت دیده بلکه باغبان را سرزنش می کنند که چرا کوتاهی کرده است .

التماس دعا